Foto: VTM
Nora Gharib trok naar Marokko om er de mensen te helpen na de aardbeving. We kunnen haar ook aan het werk zien in VTM-programma's 'Het Jachtseizoen' en 'The Voice Kids'. Ze haalt fel uit.
Nora Gharib trok onlangs naar Marokko om daar de mensen te ondersteunen na een verwoestende aardbeving. Haar inzet voor anderen is bewonderenswaardig en toont haar empathie en compassie.
Hoewel velen haar zouden kunnen kennen van programma's zoals 'Het Jachtseizoen' en 'The Voice Kids', heeft Nora Gharib onlangs haar bezorgdheid geuit over het gebruik van sociale media. In een interview met De Morgen sprak de 30-jarige presentatrice haar ongenoegen uit over de negatieve impact van sociale media op de samenleving.
(Lees verder onder de foto)
"Sociale media zijn zo fucked up! Wat doet het met een opgroeiend brein als het constant beelden te verwerken krijgt van mensen die de perfecte job hebben, die stressloos door het leven flaneren, die voortdurend op vakantie gaan… Het lijkt bijna alsof je het zelf nooit goed kunt doen."
Gharib heeft ook persoonlijke ervaring gehad met de donkere kant van sociale media, waarbij ze geconfronteerd werd met ongefundeerde kritiek. Ze deelde haar verbazing over de reacties die ze ontving op een onschuldig moment waarop ze met een wijnglas gevuld met water op tv verscheen. Mensen vielen haar aan en vroegen zich af of ze wel alcohol dronk op televisie.
Desondanks laat Gharib de kritiek en negativiteit haar niet ontmoedigen. Ze blijft zich richten op haar werk bij VTM, al zal haar familie daar niet wakker van liggen. "Mijn job bij VTM? Dat boeit mijn familie daar totáál niet, en dat vind ik juist goed", merkt Nora op. Voor haar is het belangrijkste dat ze zichzelf kan zijn en kan genieten van de steun van haar geliefden, los van haar bekendheid op televisie.