Foto: Photonews
De laatste tijd ligt Lesley-Ann Poppe enorm onder vuur. Ze wordt beschuldigd van wanbeheer en wanbetalingen in haar Beauty Academy.
Werknemers en journalisten beschuldigen Lesley-Ann Poppe van heel wat wanpraktijken in haar bedrijf. In een video op Instagram reageert ze op alle aantijgingen.
"Het klopt dat ons bedrijf het moeilijk heeft en ik begrijp dat dit sommigen frustreert", geeft ze toe. Volgens haar doen er een hele hoop "pertinente onwaarheden" de ronde.
Zo beweerde een werknemer dat ze nooit haar C4 had gekregen, maar bewijst Lesley-Ann met enkele foto's dat die wel degelijk aangetekend verstuurd was. "Zij is de brief echter nooit gaan afhalen. We hebben haar een mail gestuurd om te zeggen dat ze hem kon komen ophalen, maar ze heeft dat nooit gedaan."
Dat haar producten van AliExpress afkomstig zouden zijn, klopt ook niet. Met een hele reeks facturen toont ze aan dat haar producten onder andere uit Polen, Estland, India en Nederland komen.
"In onze winkelrekken liggen helemaal geen vervallen producten", vervolgt ze. "De journalisten hebben de producten die ze hebben aangekocht niet uit de winkelrekken gehaald. Ze waren al verzameld om naar het containerpark te brengen. De journalisten vroegen de winkelbediende naar die specifieke producten en zij heeft ze ergens opgevist."
Dan is er nog getuige Rachela, die beweert maandenlang niet betaald te zijn geweest. "Het was enkel haar laatste factuur die tien dagen vervallen was, en toen ze op VTM Nieuws getuigde, heeft ze pas haar eerste aanmaning gestuurd. Ze beweert ook dat we haar berichten niet beantwoorden en dat ze geblokkeerd is, maar de avond voor de uitzending hebben we nog contact gehad met haar."
De documenten die ze toont, zijn geanonimiseerd, maar liggen volledig ter inzage van journalisten, verzekert ze. "Hopelijk is nu een en ander duidelijk, en ik wens jullie tot slot nog een heel zonnige dag toe", besluit ze.
Dit bericht op Instagram bekijken