Zornik-zanger deelt emotioneel eerbetoon aan overleden Ludo Dierckxsens
Wendy van de Sande
Zornik-zanger deelt emotioneel eerbetoon aan overleden Ludo Dierckxsens
Foto: PhotoNews

Donderdag kwam het vreselijke nieuws dat ex-wielrenner Ludo Dierckxsens op 60-jarige leeftijd is overleden.

De wielrenner met de grootste glimlach werd onwel op de fiets tijdens het evenement '1000 kilometer voor Kom op tegen Kanker'. Reanimatie mocht niet baten.

Zijn onverwachte dood bracht meteen een golf van reacties teweeg. Ook zijn goede vriend Koen Buyse, frontman van Zornik, is zwaar aangeslagen door het verlies.

“En wat nu, vriend? Mijn wiel in de branding… weggeslagen, verslagen, gebroken… honderden foto’s in mijn bibliotheek… geen enkele waarop je niet lacht”, schrijft Koen bij een foto waarop de twee in wieleroutfit op het gras liggen.

"Nooit meer... " - Koen Buyse over goede vriend Ludo Dierckxsens

“Wie moet ik nu tegemoet rijden in het weekend? Ik kan niet vatten dat ik nooit meer in je wiel zal kunnen hangen, op de piste, op de weg, in het bos.”

“Nooit meer samen aan de toog, op hotel of op de fiets. Nooit meer aan de telefoon, nooit meer samen lachen… zoveel gelachen… nooit meer samen… nooit meer… Verdomme, ik ga je missen, vriend!”, klinkt het bijzonder emotionele bericht van Koen, die met Ludo een dierbare kameraad verliest.

Meer nieuws

Meer nieuws

.