Moeder dient klacht in tegen kapster: “Deze verschrikking kostte mijn dochter 260 euro”
PMN
Moeder dient klacht in tegen kapster: “Deze verschrikking kostte mijn dochter 260 euro”
Foto: Pixabay (archieffoto)

Een Franse moeder heeft klacht ingediend tegen een Belgische kapster nadat haar dochter een knipbeurt kreeg die volgens hen volledig mislukte. De factuur van 260 euro maakt het voorval extra pijnlijk. Voor de familie was het hoog tijd dat de zaak in de openbaarheid kwam.

De knipbeurt die verkeerd liep

De moeder vertelt dat haar dochter de zaak binnenging in de verwachting van een eenvoudige knipbeurt, maar dat het volledig anders uitdraaide. Volgens haar waren er fouten gemaakt in de styling die de jonge vrouw zichtbaar ongelukkig maakten. Het bedrag van 260 euro dat daarvoor werd aangerekend, verhoogt de klacht tot meer dan enkel esthetisch teleurstellend.

Klacht en gevolg

Omdat de familie zich niet gehoord voelde, besloot de Franse moeder juridische stappen te ondernemen. Ze wil niet enkel compensatie, maar ook erkenning van de schade die haar dochter werd toegebracht. Voor hen staat de knipbeurt symbool voor een gebrek aan professionaliteit dat volgens hen niet verholpen is.

Impact op moeder en dochter

De jonge vrouw moest na de knipbeurt omgaan met opmerkingen van vrienden en kennissen. Wat bedoeld was als vernieuwing werd plots een bron van onzekerheid. De moeder benadrukt dat het geen kleine zaak is wanneer iemand zich in haar haar kapot voelt. Het geld dat werd betaald maakt het moeilijker om het incident als onschuldig te beschouwen.

Vakmanschap en nazorg

Wat begon als een gewone afspraak werd een juridisch dossier en emotionele belasting. De zaak toont hoe belangrijk vakmanschap én nazorg zijn in de salons. Voor deze moeder en dochter blijft de terugbetaling van 260 euro en de erkenning van het ongeval de eerste stap in wat een langer proces kan worden.

Meer nieuws

Meer nieuws

.