Foto: Play4
De Verhulstjes hebben hun eigen rosé-wijn op de markt gebracht. Die kan je uitsluitend verkrijgen bij Albert Heijn. Een wijnkenner denkt er het zijne over.
De wijn van de Verhulstjes is sinds kort te koop bij Albert Heijn, waar je een fles rosé op de kop kan tikken voor 7,99 euro. Maar niet iedereen is even overtuigd van het verhaal achter de wijn, zo blijkt uit TV-Familie, waar een wijnhandelaar zijn bedenkingen uitspreekt.
“Het verhaal klinkt natuurlijk mooi,” zegt hij. “Saint-Tropez is een regio waar prima rosé-wijnen vandaan komen, en dat kan bij de Verhulstjeswijn ook zo zijn. Al moet je die uiteraard eerst geproefd hebben voor je dat kan zeggen.”
“Mogelijk een wijn die al bestond, maar nu met een nieuw etiket in de rekken ligt"
Wijnhandelaar over rosé van De Verhulstjes
Toch ruikt hij ook een slimme commerciële zet. “Een goede vriend met een wijndomein die Gert en zijn familie overtuigt om een wijn op de markt te brengen? Dat is een leuk verhaal, maar tegelijk ook marketing. En dan wordt die wijn ook nog eens exclusief in een supermarkt verkocht.”
Volgens de wijnhandelaar kan het zomaar zijn dat er meer achter zit dan alleen liefde voor wijn. “Het zou best kunnen dat dit gewoon een ‘etiketwijn’ is,” zegt hij kritisch. “Een wijn die al bestond, maar nu met een nieuw etiket in de rekken ligt. En dat is uiteraard het volste recht van zowel de supermarkt als de Verhulstjes.”